Nutné je dodržet v případě sériového zapojení stejnou kapacitu článků. Před jejich zapojením baterie nabijte na stenou úroveň - ideální je stenjnou řízenou nabíječkou, vhodnou pro daný typ baterií, nabít každý článek zvlášť a teprve potom všechny spojit. Vhodná nabíječka je např. Carspa vhodná i pro větší baterie.
Doporučeným prvkem pak je balancér, který v okamžicích, kdy baterie dobíjejí a následně udržují, vyrovnává napětí. Jednoduché balancéry používají metodu při které z více nabitého článku část energie odvedou do ztráty. Pokročilejší jsou schpné převádět energii mezi jednotlivými články. Pro dvoučlánkové (24V) systémy je ideální balancér HA01), pro až 4-článkové (až 48V) je připravený balancér HA02 - vhodný nejen pro Pb baterie.
Činností balancérů je udržování baterií ve vyrovnaném stavu, tedy kdy ani jedna baterie není nedobitá, zatímco druhá je nucena pojmout více energie než je její konstrukčí kapacita. Oba extrémy články poškozují (zejména přebíjení) a způsobují předčasné snížení kapacity baterií z důvodu nevratných degenerativních změn.
Investice do balancéru je vrácena v rámci již první série článků, které vám budou mnohem déle služit. A tedy i mnohem spolehlivěji, o což jde u záložních systémů především.